bdsm, narsismi, narsisti, pettäminen, pettäjä, salasuhde, toinen nainen, uskottomuus

sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

Väkivalta - hyväksi minulle?

     Itkin taas tänään eroa. Pohdin onnellisuutta, rakkautta ja läheisen menettämistä. Puntaroin sitä, että omasta hyvinvoinnista täytyy huolehtia. Siitä, mikä minulle on hyväksi.

Jossain niissä pohdinnoissa asioista, jotka eivät ole minulle hyväksi, aloin tavoittaa jotain. Pohdintoni ovat vielä haparoivia eivätkä kyyneleet ole täysin kuivuneet, mutta jossain siellä takaraivossa kutittelee ajatus siitä, ettei väkivaltainen mies voi olla täydellinen.

Väkivaltainen mies tai väkivaltainen suhde ei ole minulle hyväksi.

Väkivaltainen mies tai väkivaltainen suhde ei voi olla täydellinen.

Se, miten näen eksäni ja suhteemme, on jollain tapaa vinoutunut. Rakastan miestä, joka ei ehkä ole rakkauden arvoinen. Pidän ehkä arvossa suhdetta, joka ei ole minulle itselleni hyväksi. Jokin toinen mies ja jokin toinen suhde voi sen sijaan olla lähempänä täydellisyyttä.

En vain vieläkään oikein osaa hallita tunteitani. Ei rakkautta ja ikävöimistä vain voi päättää lopettaa. Tunteet eivät kuihdu käskystä.

Tiedän, että on miehiä, jotka kohtelisivat minua paremmin kuin eksäni. Tuntuu vain haastavalta kiinnostua heistä. Entiseeni verrattuna - mieheen, jota rakastan vaikkei pitäisi - kaikki vaikuttavat kovin tylsiltä, tavallisilta, vaisuilta.

Ymmärrän, että kykyni nähdä entiseni ja suhteemme on jotenkin kapeutunut ja suistunut radalta. Silti se tieto ei ainakaan vielä auta minua. Se ei poista tunteita - ei rakkautta ja ikävää. Se ei saa minua näkemään suhdetta ja tilannetta ulkopuolisen silmin.

Alkavalla viikolla tarkoitukseni on käydä muutamilla treffeillä. En ole kovin toiveikas enkä innostunut. Kaikkein mieluiten menisin sänkyyn peiton alle käsi kädessä sen kanssa, jota eniten rakastan. Olisin kainalossa, nauttisin toisen lämmöstä ja antaisin sen kaiken surun ja pahan olon hiljalleen haihtua. Ihmisellä, jota eniten rakastaa, on se taito. Taito saada olo kevyemmäksi. Ja juuri sitä kaipaan...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit näkevät vasta ne hyväksyttyäni - jätäthän viestistäsi nimet ja arvaukset blogissa esiintyvistä henkilöistä.